سازمان هواشناسی امروز (سه شنبه) برای ۱۲ استان از جمله استان های مازندران، گیلان، تهران و ارتفاعات سمنان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد. 

به گزارش ایرنا از سازمان هواشناسی، امروز در برخی نقاط مازندران، گیلان، تهران، ارتفاعات سمنان و برخی نقاط استان‌های کرمان، یزد، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

 

این وضعیت روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب نواحی مرکزی برخی نقاط استان‌های کرمان، یزد، فارس، سیستان و بلوچستان و روزهای جمعه و شنبه در شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی رشته کوه البرز است.

 

براساس این گزارش، پنجشنبه و جمعه شاهد افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور خواهیم بود.



تاريخ : چهار شنبه 9 مهر 1399برچسب:, | 12:3 | نويسنده : مسعود |

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهاراتی جنگ طلبانه علیه ایران را مطرح کرده و گفت که این رژیم حمله پیش دستانه علیه ایران را نادیده نمی گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در یک سخنرانی در مراسمی که به مناسبت جنگ رژیم صهیونیستی با مصر و سوریه (یوم کیپور) در سال 1973 برگزار شده بود در اظهاراتی ضد ایرانی گفت: حمله پیش دستانه کار سختی است. می دانم که اگر ایران بخواهد خود را در مناطق شمالی(سرزمین‌های اشغالی) مستقر کند، آماده مبارزه با آن ها هستیم. این درس مستقیم جنگ یوم کیپور است.

نتانیاهو ادامه داد: ما هر کاری برای حفاظت از اسرائیل انجام خواهیم داد و از حمله پیش دستانه رویگردان نیستیم.

در جنگ یوم کیپور که با حمله غافلگیرانه مصر و سوریه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در صحرای سینا و بلندی های جولان آغاز شد، بخش زیادی از مناطقی که شش سال قبل در جنگ شش‌روزه به تصرف رژیم صهیونیستی درآمده بود، توسط اعراب بازپس گرفته شد.



تاريخ : چهار شنبه 9 مهر 1399برچسب:, | 11:39 | نويسنده : مسعود |

مرکز اپیدمیولوژی و میکروب‌شناسی نیکلای گاملیا روسیه محل ساخت واکسن کرونا، دستورالعمل استفاده از آن را منتشر کرده که نشان می‌دهد در شرایط خاصی می‌توان از این واکسن استفاده کرد.

 

در دستورالعمل مرکز گاملیا برای تزریق واکسن کرونا گفته شده است: واکسیناسیون کرونا در مورد فردی که بیماری عفونی و غیرعفونی گرفته است، 2 تا 4 هفته پس از بهبودی باید صورت گیرد.

در مورد عوارض جانبی واکسن کرونا گفته شده است: در برخی افراد واکسن یا جزئی از واکسن ممکن است حساسیت بوجود آورد.

در بخش دیگری از دستورالعمل واکسیناسیون کرونا گفته شده است: در صورت عفونت دستگاه تنفسی و ابتلا به بیماری عفونی، تزریق واکسن پس از عادی شدن درجه حرارت بدن باید صورت گیرد.

در تزریق واکسن کرونای روسی، در مورد افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن کبد و کلیه و بیماران دیابتی و نیز افرادی که عارضه سیستم خون سازی و سکته قلبی، صرع یا اپی‌لپسی دارند، باید احتیاط کرد.

در دستورالعمل نوشته شده است که در واکسیناسیون افرادی که عارضه عصبی، بیماریهای قلب و عروق و کمبود مصونیت بدن و عارضه های ریوی دارند نیز باید احتیاط کرد.

گفتنی است وزیر بهداشت روسیه که کشورش در زمینه تولید واکسن ضد کووید-۱۹ پیشتاز بوده، یک هفته پیش اعلام کرد که اولین محموله از واکسن ظرف دو هفته آینده برای مصرف آماده خواهد شد.

میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه خاطرنشان کرد: آزمایش‌های مربوط به کنترل کیفیت این واکسن در جریان است. ظرف دو هفته، اولین محموله از این دارو در دسترس قرار می‌گیرد و برای واکسیناسیون پزشکان در گروههایی که با خطر سلامت روبرو هستند، تحویل داده خواهد شد.

این مقام روسیه تأکید کرد که استفاده از این واکسن برای هرکسی از جمله پزشکان داوطلبانه خواهد بود و اکنون یک اپلیکیش در حال راه‌اندازی است تا شهروندان روسیه از طریق آن وضعیت سلامت شان مورد بررسی قرار بگیرد.

به گفته وزیر بهداشت روسیه، این اپلیکیشن همچنین بر تاثیرات نامطلوب و ناسازگار این واکسن برای داوطلبان نظارت خواهد داشت.

منبع: ایرنا



تاريخ : شنبه 1 شهريور 1399برچسب:, | 10:10 | نويسنده : مسعود |

پسر ۱۹ ساله که همه تلاشش را کرده بود در کنکور ریاضی موفق شود، وقتی آزمون را خراب کرد تصمیم گرفت به زندگی‌اش پایان بدهد.

 

ساعت ۱۸ روز پنجشنبه گزارش مرگ پسری ۱۹ ساله به قاضی ساسان غلامی، کشیک جنایی پایتخت اعلام شد. با حضور تیم تحقیق در محل حادثه معلوم شد پسری ۱۹ ساله خودش را از پشت بام ساختمانی چهارطبقه به پایین انداخته و جان باخته است.

در بررسی‌ها مشخص شد که او دانش‌آموزی ممتاز و معدل دیپلمش ۱۹ و نیم بوده است. او یک سالی بود که خودش را در خانه حبس کرده و درس می‌خواند تا در رشته دلخواهش قبول شود و بالاخره روز کنکور رسید و وی سر جلسه امتحان که روز پنجشنبه برگزار شده بود حاضر شد. اما ظاهراً او در کنکور موفق نبوده و نتوانسته بود آنطور که دلش می‌خواست به سؤالات پاسخ بدهد.

همین مساله باعث ناراحتی او شده و پس از آزمون و بازگشت به خانه به پشت بام رفته و تصمیم هولناکش را عملی کرده بود.

بر اساس این گزارش، وسایلی که وی با خودش به سر جلسه کنکور برده بود مانند مداد و پاک‌‌کن و … در پشت بام پیدا شد و در این شرایط قاضی جنایی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و انجام تحقیقات بیشتر را صادر کرد.

منبع: رکنا



تاريخ : شنبه 1 شهريور 1399برچسب:, | 10:3 | نويسنده : مسعود |

فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۲۸ قلم شی عتیقه مربوط به دوره ساسانیان در شهرستان رودبار خبر داد.

 

سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر فعالیت فردی در زمینه قاچاق عتیقه در شهرستان رودبار، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه پس از اقدامات اطلاعاتی ماموران انتظامی بخش خورگام مشخص شد، متهم مورد نظر در منزل خود اشیای عتیقه را مخفی کرده است، افزود: با هماهنگی قضائی پلیس به محل سکونت متهم اعزام شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از منزل متهم، ۲۸ عدد سکه عتیقه کشف و متهم ۴۵ ساله دستگیر شد.

سردار ملکی به معرفی متهم به مرجع قضائی اشاره کرد و گفت: کارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیاء عتیقه کشف شده را مربوط به دوره ساسانیان اعلام کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: پلیس با تلاش شبانه‌روزی و اشراف اطلاعاتی با قانونشکنان و سودجویان برخورد می‌کند و اجازه فعالیت به اینگونه افراد را نخواهد داد.

منبع: ایسنا

 



تاريخ : شنبه 1 شهريور 1399برچسب:, | 9:58 | نويسنده : مسعود |

 

 

ماجرای اظهار نظرات غیر مسئولانه و عجیب درباره تعویق کنکور سراسری و لغو آن در ادامه که باعث ایجاد استرس بیشتر برای کنکوری‌های امسال شد، سوژه کارتونی از گودرزی در خبرگزاری مهر شد.

 



تاريخ : یک شنبه 26 مرداد 1399برچسب:, | 13:15 | نويسنده : مسعود |

 

رئیس‌جمهور آمریکا از مرگ برادرش خبر داد.

 

رابرت ترامپ، برادر کوچک‌تر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود، درگذشت.
دونالد ترامپ با ابراز تاسف از درگذشت برادرش گفت: «با قلبی دردمند، درگذشت برادرم را اعلام می‌کنم. او تنها برادرم نبود، بلکه بهترین دوستم بود. بسیار دلتنگ او می‌شوم ولی بار دیگر با هم ملاقات خواهیم کرد. یاد او برای همیشه در قلب من خواهد ماند. رابرت، دوستت دارم، آسوده بخواب».

این اتفاق شنبه شب و در نیویورک رخ داد.

 



تاريخ : یک شنبه 26 مرداد 1399برچسب:, | 13:2 | نويسنده : مسعود |

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:در ستاد ملی کرونا برای افرادی که ماسک نمی‌زنند مجازات‌هایی از توبیخ کتبی و کسر از حقوق تا انفصال از خدمت برای یکسال تصویب شد و این حکم قابل تجدید نظر هم نخواهد بود.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که چون خود ویروس کرونا در افراد مبتلا شده ایمنی دائم نمی دهد، گفت: پس نباید درخصوص استفاده از واکسن‌ها درباره کرونا امید زیادی داشت.

حریرچی شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا و عملکرد وزارت بهداشت در این زمینه پرداخت.

وی با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری به اوج مرگ و بستری ناشی از بیماری کووید ۱۹ رسیدیم، گفت: اما با رفتار مناسبی که در اواخر فروردین و اردیبهشت ماه داشتیم مرگ و بستری ناشی از کرونا کاهش داشت ولی متاسفانه با رعایت نکردن دستورالعمل‌ها، دوباره آمارها افزایش داشت و اکنون کاهش جزئی داریم.

حریرچی افزود: از ۱۵ تیرماه به بعد که مردم استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را به خوبی رعایت کردند و در برخی استان‌ها در سطوح ۳ و ۴ مشاغل، تعطیلی‌هایی را داشتیم موارد بستری و مرگ و میر کاهش داشت اما هنوز مرگ و میرهای روزانه ناشی از بیماری کووید ۱۹, سه رقمی و نزدیک به ۲۰۰ است و هنوز در افق نزدیک نمی‌بینیم که به حدنصاب قبلی ۳۴ مرگ در روز برسیم.

او ادامه داد: با رعایت کردن یا نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، معمولاً پس از ۵ تا ۷ روز، موارد سرپایی کاهش یا افزایش می‌یابد و حدود ۲ تا ۳ هفته بعد، موارد بستری و ۴ تا ۶ هفته بعد، موارد مرگ، کاهش یا افزایش می‌یابد.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: در اواخر ماه‌های اسفند و فروردین از ترس آگاهانه مردم و از تعطیلی‌های نوروز استفاده کامل شد و اوج رعایت مسائل بهداشتی و تعطیلی‌ها بود، اما همه کشورها و از جمله کشور ما توان تحمل تعطیلی‌های زیاد را به لحاظ اقتصادی ندارند. دشمنی‌های آمریکا و تحریم‌ها هم مشکلات را بیشتر کرد و دولت مجبور شد به علت حفظ معیشت مردم، بازگشایی‌ها را انجام دهد.

وی افزود: همچنین از برکت ماه رمضان هم بهره‌مند شدیم و رفت و آمدها و مسافرت‌ها کمتر شد و تعداد مرگ و میر به ۳۴ نفر در روز رسید و ابتلای روزانه هم کاهش داشت و بازگشایی‌ها را آغاز کردیم.

حریرچی گفت: در تعطیلات چند روزه عید فطر، جاده‌های شمال به علت حجم زیاد مسافرت‌ها بسته شد و در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد هم استان‌های شمالی پر شد و نماز عید فطر هم در برخی از استان‌ها برگزار و دید و بازدیدهای عید فطر هم در برخی استان‌ها انجام و عروسی‌ها هم آغاز شد و اثرات همه این موارد از اوایل تیر بروز کرد و مرگ و میرها و بستری‌ها بیشتر شد و دوباره مردم ترسیدند و دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را جدی گرفتند، بنابراین اکنون میزان ابتلا، بستری و مرگ و میرهای ناشی از ویروس کووید ۱۹ کاهش داشته است.

وی افزود: ویروس کووید ۱۹ تقریباً در همه استان‌های کشور چرخش داشته است به جز استان‌های فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی که کنترل خوبی داشتیم و در بیشتر استان‌ها از جمله خوزستان به اوج بیماری رسیدیم.

او ادامه داد: اکنون برای استان مازندران به شدت نگران هستیم، زیرا هم میزان ابتلا و هم میزان مرگ و میر در آن بالاست و درباره استان تهران هم نگران هستیم و مردم این استان پنجشنبه و جمعه هر هفته به استان‌های شمالی سفر می‌کنند که هم خودشان مبتلا می‌شوند و هم مردم این استان‌ها را مبتلا می‌کنند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین نگران استان خراسان رضوی هم هستیم زیرا میزان ابتلا و مرگ و میر در آن قابل توجه و سفرهای تفریحی و زیارتی در این مساله موثر است.

حریرچی افزود: البته وضع استان کرمان هم قرمز و اکنون میزان ابتلا در جنوب این استان قابل توجه است.

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه درباره میانگین کشوری میزان درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، گفت: میزان رعایت در سازمان‌ها و اداره‌ها به ۸۲ درصد، در غذاخوری‌ها به ۷۷ درصد، داروخانه‌ها ۷۶ درصد و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به ۷۵ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه این میزان رعایت در پاساژها ۱۴ درصد است و با ابراز تاسف باید به پدیده پاساژگردی هم اشاره کرد، در حالی که خرید چندانی هم انجام نمی‌شود.

حریرچی افزود: میزان رعایت در نانوایی‌ها ۱۵ درصد است یعنی در ۸۵ درصد نانوایی‌ها و ۸۶ درصد پاساژها، دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به بیماری کووید ۱۹ رعایت نمی‌شود.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به میزان تاثیر مثبت استفاده از ماسک اشاره کرد و گفت: این میزان تاثیر مثبت زمانی آغاز می‌شود که حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد مردم از آن استفاده کنند و وقتی ۹۵ درصد مردم ماسک بزنند تاثیر آن به حدی می‌رسد که معادل تعطیلی بیشتر جاهای کشور است.

وی افزود: در اوایل فروردین ماه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ۷۷ درصد رسید، اما این رقم در ادامه به ۲۲ و سپس به ۱۷ درصد در خرداد ماه رسید و در این زمان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ۳۴ به ۲۳۰ نفر افزایش یافت و روزانه حدود ۴ هزار نفر هم بستری داشتیم.

حریرچی در ادامه به مسافرت‌های احتمالی مردم در شهریور ماه اشاره کرد و گفت: شهریور، ماه مسافرت است و پس از برگزاری کنکور سراسری احتمالاً کنکوری‌ها و خانواده‌های آن‌ها قصد مسافرت دارند که باید آن را در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: تا زمانی که کرونا وجود دارد باید رفتار ما مردم تغییر کند و شستشوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و اجتناب از تجمع و تردد غیر ضروری حتما انجام شود و این زمان ممکن است از یک تا چند سال باشد.

او افزود: قبلاً یک نفر می‌توانست تا سه نفر را مبتلا کند و اگر همه رعایت نمی‌کردند یک نفر می‌توانست در مدت چند هفته مستقیم و یا غیر مستقیم، متوسط ۴۳۵ نفر را مبتلا کند و ما با رفتار درستی که انجام دادیم در اردیبهشت ماه هر یک نفر کمتر از یک نفر را مبتلا می‌کرد، اما اخیراً این رقم به یک و سه دهم به ازای هر نفر مبتلا رسیده است.

حریرچی همچنین با اشاره به آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا، گفت: جرایم و تنبیه‌هایی برای کسانی که مسائل بهداشتی و درمانی را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته شده است و اگر این افراد به ادارات دولتی و اماکن عمومی مثل مساجد و صنوف مراجعه کنند، نباید به آن‌ها خدماتی ارائه شود.

وی افزود: برای آن دسته از کارمندان و صاحبان مشاغلی که به متخلفان شیوه‌نامه‌های بهداشتی خدمات می‌دهند، جرائمی از جمله توبیخ کتبی، کسر حقوق و انفصال خدمت تا یک سال در نظر گرفته شده است و این مجازات به هیچ عنوان قابل تجدید نظر هم نیست.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون در ۱۵۶ کشور جهان، زدن ماسک در همه جا و در اماکن عمومی اجباری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه موثرترین روش ایمنی در حال حاضر استفاده ۸۰ تا ۹۵ درصدی مردم از ماسک می‌باشد، درخصوص اثر گذاری انواع ماسک‌ها، افزود: حتی ماسک‌های دوخته شده پارچه‌ای تأثیر مثبت خودش را در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا می‌گذارد؛ در خصوص محرم نیز با توجه به ممنوع شدن موکب‌ها و مراکز توزیع نذری مانند چای، ما درخواست داریم که مردم در مناطق محروم نذر ماسک انجام دهند.

وی درباره استفاده صحیح از ماسک هم گفت: ماسک‌های طبی قابل شستشو نیستند، ولی ماسک‌های پارچه‌ای قابل شستشو با آب ۶۰ درجه هستند.

حریرچی همچنین با اشاره به تحریم‌ها و مشکلات ایجاد شده از این موضوع، گفت: مواردی داشتیم که دارو و ماسک خریدیم و پول آن‌ها را هم پرداختیم، اما اجازه ندادند به کشورمان ارسال شود و به نوعی آن‌ها را دزدیدند یعنی ما در جنگ همه جانبه هستیم.

او ادامه داد: با توجه به این فشارها، کنترل مناسبی را نسبت به بیماری کووید ۱۹ به ویژه در دو ماه ابتدایی داشتیم، اما پس از آن ممکن است نمره بالایی نگیریم، اما نمره قابل قبولی در کنترل این بیماری می‌گیریم.

وی در ادامه با اشاره به داروهای کمکی که این روزها برای  التیام بیماران و درمان کرونا استفاده می‌شود، افزود: این داروها اکثرا موثر نیستند به خصوص در بعضی مراحل، به طور مثال داروی رمدیسیور که رواج هم است، اگر مریض لوله گذاری شده و وارد آی سی یو شده باشد، دیگر هیچ جای دنیا کسی نمی‌تواند ادعا کند که این دارو کوچکترین تاثیری بر بیمار داشته باشد.

حریرچی گفت: شاید در مراحل قبل از لوله گذاری، تاثیرات ۱۰ الی ۲۰ درصدی داشته باشد، ولی متاسفانه برخی از مردم به دلیل شرایط وخیمی که عزیزشان سپری می‌کند، به هر درمان و دارویی روی می‌آورند.

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: تمام داروهایی که بیرون از شبکه رسمی هستند قاچاق و تقلبی‌اند. مشاهده شده است برخی داروها با وعده درمان کرونا به قیمت‌های چند ۱۰ میلیونی فروخته می‌شود ولی در نهایت اغلب داخل بسته‌ دارو، خالی بوده و یا قرص و داروی تقلبی دیگری در آن تعبیه شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ۹۰ تا ۹۵ درصد خدماتی که در بیمارستان‌های دولتی، تامین اجتماعی و ... داده می‌شود تحت پوشش بیمه است.

او گفت:همچنین با دستور روز شنبه وزیر بهداشت، داروهایی که تحت پوشش بیمه نیستند، ولی توسط پزشکان در بیمارستان‌ها تجویز می‌شوند از محل اعتبارات طرح تحول، تحت پوشش قرار می‌گیرند.

حریرچی همچنین درخصوص احتمال گسترش بیشتر این بیماری در فصل سرما، افزود: تا زمانی که واکسن موثر کووید ۱۹ کشف نشده است با این ویروس مواجه هستیم و خلاف تصور، این ویروس ثابت کرد که در فصل گرما کاهش نمی‌یابد و البته احتمال دارد در فصل پاییز و زمستان شدت بیشتری داشته باشد زیرا در فصول سرد سال و به دلیل سرما، ما بیشتر اوقات در فضای سر بسته هستیم و پنجره‌ها را می‌بندیم و تراکم ویروس بالا می‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه تا پایان سال جاری حدود ۱۰ هزار تخت بیمارستانی و ۲ هزار تخت آی. سی. یو به ظرفیت بیمارستانی اضافه خواهد شد، گفت: اما باید در نظر داشت که راه حل مقابله با ویروس کرونا در بیمارستان و تخت آی. سی. یو نیست چون حدود ۱۰ درصد افرادی که در بیمارستان بستری می‌شوند، فوت می‌کنند.

معاون کل وزیر بهداشت افرود: در بیمارستان ها اوج فداکاری انجام می‌شود ولی خستگی کارکنان بیمارستان به عنوان یک مشکل عمده محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مهمترین عامل نجات بیماران کرونایی در بیمارستان، مراقبت است و این کار را پزشکان و پرستاران با فداکاری انجام می‌دهند.

او درباره تمهیدات حمایتی از تیم درمان و به ویژه بخش پرستاری هم، گفت: کارکنان بخش بهداشت نقش اصلی تلاش را به خصوص در مراکز ۱۶ ساعته، خدمات سرپایی و مراکز بهداشت دارند.

حریرچی افزود: در حال حاضر مجوز به کارگیری ۲۲ هزار نیروی جدید را داریم که در تاریخ ۳۰ ساله بی نظیر است که تعدادی جذب و ما بقی در حال جذب هستند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در میزان پرداختی هم تلاش کردیم مانند سایر کارکنان دولت افزایش داده شود و پاداش‌هایی هم پرداخت شده است و بدهی به این کارکنان را کاهش داده ایم.

حریرچی در ادامه با بیان اینکه به طور متوسط در دنیا حدود ۱۴ درصد از کسانی که یکبار به کرونا مبتلا شدند، دوباره درگیر این بیماری شده اند درخصوص واکسن کرونا، گفت: چون خود ویروس کرونا در افراد مبتلا شده ایمنی دائم نمی‌دهد پس نباید درخصوص استفاده از واکسن‌کرونا امید زیادی داشت و درگیر تبلیغات شرکت‌های تجاری شویم.

او با اشاره به اینکه اثر آنتی بادی‌ها بعد از سه ماه به حداقل می‌رسد، افزود: تاکنون مالاریا و ایدز ده‌ها برابر کرونا انسان‌ها را به کام مرگ کشانده اند و هنوز واکسن آنها کشف نشده است.

معاون کل وزیر بهداشت، گفت: به طور متوسط در چند دهه گذشته کشف یک واکسن برای بیماری حدود ۷ سال زمان برده است.

حریرچی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ واکسن کرونا در مراحل کشف هستند که نزدیک به ۳۰ واکسن به مرحله بالینی رسیده است و واکسن‌های مطرح شده با ۵۰ تا ۶۰ درصد تأثیر، پذیرفته می‌شوند و ادعای ایمنی این واکسن‌ها حداکثر یکسال با دو نوبت تزریق می‌باشد.

وی تاکید کرد: در ایران به صورت گسترده و قوی روی واکسن کرونا کار می‌شود و همچنین اگر واکسن موثری در هر جای دنیا تولید شود آن را هم تهیه خواهیم کرد.

حریرچی در ادامه با اشاره به اینکه افراد با ریسک بالا باید از واکسن آنفولانزا استفاده کنند، گفت: واکسن آنفولانزا به میزان لازم برای گروه‌های حساس خریداری شده است و همچنین با توجه به زمان شیوع این بیماری، در دو هفته آینده توصیه‌های رسمی را اعلام خواهیم کرد.

وی در ادامه درباره تمهیدات وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه، افزود: دولت، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش اجازه آسیب دیدن به فرزندان این مملکت بر اثر ویروس کرونا را نخواهند داد و وزارت آموزش و پرورش شیوه نامه‌های مختلفی را برای مناطق کشور طراحی کرده است.

حریرچی همچنین درباره بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها هم، گفت: یک الزامی برای بازگشایی دانشگاه‌ها داریم، ولی خوابگاه‌ها جزو خطرناک‌ترین مکان‌ها به علت تراکم بالا هستند و وزارت علوم شیوه نامه‌های پیچیده‌ای برای خوابگاه‌ها آماده کرده است و در ماه‌های آینده عمده آموزش‌ها باید با تراکم کم و از راه دور انجام شود.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: در حال حاضر مهمترین گله مندی ما از تراکم بالای سفرهای هوایی است که تقریباً با ظرفیت قبلی پرواز می‌کنند، همچنین مترو و اتوبوس‌های سریع السیر که بر مبنای تراکم طراحی شده‌اند شرایط خطرناکی را به وجود آورده اند.

وی تصریح کرد: همچنین تا پایان مرداد اجرای طرح ترافیک منتفی است و برای شهریور کارشناسان وزارت بهداشت، شهرداری و وزارت کشور در زمان معین اطلاع رسانی خواهند کرد.

 

منبع: ایرنا



تاريخ : یک شنبه 26 مرداد 1399برچسب:, | 12:43 | نويسنده : مسعود |

نام برند: پارامتري كه نبايد آن را دست كم بگيريد!

 

در دنياي تجارت، وقتي كه شما مي خواهيد براي خودتان يك تجارت جديدي را ايجاد كنيد كارهاي زيادي است كه بايد انجام دهيد. وقتي كه شما در دنياي تجارت نقش يك كارآفرين را ايفا مي كنيد و خودتان را يك كارآفرين مي ناميد؛ بايد كارهايي را كه يك كارآفرين انجام مي دهد انجام دهيد. ممكن است اين كارها براي شما مشكل باشد و يا ممكن است شما فكر كنيد كه نمي توانيد از پس اين كارها بربياييد ولي حقيقت اين است كه شما بايد به عنوان يك كارآفرين كارتان را انجام دهيد چون در غير اين صورت شكست مي خوريد.

ضرورت انتخاب نام مناسب براي برند

يكي از مهم ترين پارامترهايي كه بر روي هويت برند تاثير مي گذارد نامي است كه شما براي برند و تجارتتان انتخاب مي كنيد. در صورتي كه شما اين نام را به خوبي انتخاب كنيد مي توانيد انتظار داشته باشيد كه شركتتان داراي معروفيت زيادي شود اما در صورتي كه نام برند را خوب انتخاب نكنيد نمي توانيد چنين انتظاري داشته باشيد! حتي در صورتي كه شركت شما شركتي باشد كه فرآورده هاي خوب و مناسبي را توليد مي كند و داراي اعتبار زيادي هم باشد اما در صورتي كه نام برند مناسبي را براي خودتان انتخاب نكنيد نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه مشتريان جلب اين شركت شوند. به اين دليل كه نام برند يكي از اولين پارامترهايي است كه مشتريان با آن روبرو مي شوند بنابراين شما بايد خيلي دقت كنيد كه تصويري كه براي اولين بار در ذهن مشتريان نقش مي بندد بوسيله همين نام برند ايجاد مي شود نبايد تصوير بدي باشد و بايد آنها احساس خوبي را در همان ابتدا نسبت به نام برند داشته باشند.

انتخاب كردن نام برند يكي از مهم ترين و كليدي ترين كارهايي است كه شما به عنوان يك كارآفرين بايد انجام دهيد. ممكن است اولين چيزي كه به ذهنتان برسد اين باشد كه:

"انتخاب نام برند كه كاري ندارد! من به راحتي مي توانم اين كار را انجام دهم!"

اما بايد بدانيد كه حقيقت امر چيز ديگري است.

انتخاب نام برند به اين راحتي هم هم نيست!

حقيقت اين است كه انتخاب نام برند به آن راحتي ها هم كه شما فكر مي كرديد نمي باشد! در گذشته اين تفكر وجود داشته است كه انتخاب كردن نام مي تواند تاثير زيادي را بر روي اشيا و يا مفاهيم داشته باشد. اين تفكر كاملا درست است. حتي در رابطه با انسان ها هم اين تصور درست مي باشد و يكي از مواردي كه بر روي ديدگاه ديگران نسبت به همديگر تاثير دارد همين نام آنها مي باشد.

در زمينه تجاري هم اين موضوع كاملا صادق مي باشد و تجارت ها و برندهايي كه داراي نام هاي مناسبي هستند نسبت به تجارت ها و برندهايي كه نام هاي مناسبي ندارند موفق تر عمل مي كنند.

بنابراين اينكه براي يك برند نامي انتخاب كنيد يكي از مهم ترين و باارزش ترين كارهايي است كه مي توانيد براي اين برند انجام دهيد. در حقيقت اين كار يكي از اقدامات كليدي براي كل استراتژي بازاريابي شما مي باشد. شما بايد نامي براي برند خودتان انتخاب كنيد كه نشان دهنده هويت برندتان باشد. البته بايد به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه نامي كه شما براي اين برند و تجارت انتخاب مي كنيد بايد نامي قانوني باشد در غير اين صورت ممكن است منجر به اين شود كه ديگران از برند شما شكايت كنند!!! بنابراين شما بايد به هنگام انتخاب كردن نام قانون را هم درنظر داشته باشيد ولي با توجه كردن به قانون مي توان گفت كه تقريبا هر نامي كه شما براي برندتان انتخاب كنيد نامي مجاز مي باشد.

چگونه نام برند را انتخاب كنم؟

خوشبختانه براي انتخاب كردن يك نام مناسب براي برندتان، نيازي نيست كه خودتان بدون كمك اين كار را انجام دهيد! براي اينكه براي برندتان نامي انتخاب كنيد مي توانيد از منابع مختلفي استفاده كنيد كه يكي از بهترين اين منابع اينترنت مي باشد.

هنگامي كه شما براي اينكه نام برندتان را انتخاب كنيد از اينترنت كمك مي گيريد؛ مي توانيد يك مشاوري داشته باشيد كه به صورت رايگان به شما كمك كند تا براي برند و شركتتان نامي انتخاب كنيد. اينترنت مي تواند يكي از بهترين مواردي باشد كه به شما كمك كند كه براي برندتان نام انتخاب كنيد. اينترنت بسته به طبيعت تجارت شما و همچنين بسته به پيش فرض هايي كه در تجارت شما وجود دارد نام هايي را به شما پيشنهاد مي كند كه شما مي توانيد از ميان اين نام ها نامي را كه براي تجارتتان از همه مناسبت تر است انتخاب كنيد. اينترنت همچنين به شما كمك مي كند كه اين بار "فكر كردن" از مغز شما برداشته شود. مخصوصا اين موضوع در استارت آپ ها و تجارت هايي كه تازه مي خواهند كارشان را شروع كنند اهميت ويژه اي دارد.



تاريخ : شنبه 25 مرداد 1399برچسب:, | 13:6 | نويسنده : مسعود |

 

روش شناسی پژوهش:

12 توصیه برای افرادی که می خواهند پایان نامه خود را بنویسند.

 

1) برنامه ریزی کنید.

یکی از مهم ترین نکته‌هایی که شما به هنگام انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری خود به آن توجه داشته باشید این است که یک برنامه ریزی منظم و مرتب داشته باشید. در صورتی که شما بتوانید برای خودتان یک برنامه ریزی منظم داشته باشید می توانید به راحتی کارهایی را که قرار است انجام دهید تقسیم بندی کنید تا بتوانید هر کاری را در سرجای خودش انجام دهید. در صورتی که شما بخواهید تحقیقی را انجام دهید ولی برای اینکه مراحل مختلف کار را انجام دهید برای خودتان برنامه ریزی نداشته باشید نمی توانید به نتیجه دلخواه برسید. بنابراین یکی از بهترین کارهایی که می تواند به شما کمک کند تا نوشتن پایان نامه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید این است که برای خودتان یک برنامه ریزی منظمی داشته باشید و سعی کنید تا بر اساس این برنامه ریزی به کارتان ادامه دهید. البته نباید فراموش کنید که برای نگارش پایان نامه برنامه ریزی که شما برای خودتان ریخته اید باید عملی باشد.

2) کارتان را با وب سایت ویکی پدیا شروع کنید ولی با آن تمام نکنید!

وب سایت ویکی‌پدیا یکی از بزرگترین منابعی است که شما می‌توانید از آن برای پاسخ دادن به هر سوالی که دارید (تقریباً در هر زمینه ای که سوال دارید!) استفاده کنید. اما فراموش نکنید که این وب سایت تنها اطلاعاتی عمومی و کلی را در زمینه‌ای که می خواهید در آن به پژوهش بپردازید به شما می‌دهد و نمی‌توانید اطلاعات جزئی را در این باره بدست آورید. برای اینکه اطلاعات جزئی و تخصصی را در این باره بدست آورید می‌توانید از وب سایت های معتبر در حیطه تخصصی رشته خود استفاده کنید. هدف از استفاده کردن از وب سایت ویکی پدیا این است که یک اطلاعات اصلی را نسبت به همه چیز بدست آورید.

بنابراین استفاده کردن از وب سایت ویکی پیدیا تنها در صورتی می تواند برای شما مفید باشد که شما بخواهید اطلاعات جامع و ابتدایی را در این باره بدست آورید.

3) به سوالات پایان نامه خودتان اهمیت زیادی بدهید.

یکی از مهم ترین نکته هایی که شما در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که شما باید به سوال های پایان نامه خود که در ذهنتان وجود دارد توجه زیادی داشته باشید. همانطور که می دانید کلید نوشتن پایان نامه شما همان فرضیه‌های شما و یا به عبارت دیگر سوالات تحقیق شماست. این سوالات هستند که مشخص می کنند که چارچوب پایان نامه شما چگونه است و باید بر چه اساسی انجام شود. بنابراین شما باید سعی کنید تا به این سوالات توجه زیادی داشته باشید. پایان نامه زمانی باکیفیت است که سوالات تحقیق مشخص و مناسب باشند. در صورتی که شما تحقیقی داشته باشید که سوالات تحقیق آن مشخص نباشد؛ نمی‌توانید انتظار داشته باشید که این پایان نامه شما به نتیجه مطلوبی برسد! بنابراین یکی از مهم ترین نکته ها در انجام پایا نامه این است که شما سوالی را به عنوان سوال پایان نامه انتخاب کنید که هم برایتان جذاب باشد و هم بتوانید به آن پاسخ دهید.

4) کار را تقسیم بندی کنید.

تقسیم بندی کردن کارها یکی دیگر از نکته‌های خیلی مهمی است که شما هنگامی که می‌خواهید نوشتن پایان نامه را انجام دهید باید درنظر داشته باشید. در صورتی که شما بتوانید کارتان را تقسیم بندی کنید می‌توانید انتظار داشته باشید که پایان نامه را به شکل مناسبی انجام می دهید. اما در صورتی که بخواهید تمام کارها را یک مرتبه انجام دهید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که کارتان را به شیوه مناسبی انجام شود. البته در این باره باید این نکته را هم درنظر داشته باشید که هنگامی می توانید کارتان را به صورت تقسیم بندی شده انجام داده باشید که برای هر کدام از این بخش ها، میزان مشخصی کار را درنظر داشته باشید و سعی نمایید تا بر اساس این میزان مشخص کارتان را انجام دهید. در صورتی که برای زمان کوتاهی میزان کار زیادی درنظر گرفته باشید (یا برعکس!) نمی توانید انتظار موفقیت داشته باشید!

5) کار را به شیوه سیستماتیک انجام دهید.

از دیگر نکته‌های خیلی مهمی که در این رابطه باید درنظر داشته باشید این است که شما باید کار انجام پایان نامه خودتان را به شیوه ای سیستماتیک انجام دهید. در صورتی که نتوانید کار را به شیوه سیستماتیک انجام دهید کارپایان نامه با مشکلاتی مواجه می شود. در کار سیستماتیک، باید مراحل انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را دقیقاً به همان شیوه ای که باید باشند به ترتیب انجام دهید. ترتیب انجام دادن این کارها برای شما خیلی مهم است و در صورتی که شما نتوانید این کارها را به ترتیب انجام دهید نمی توانید به نتیجه مطلوب برسید.

شما باید بررسی کنید که پژوهش‌ها و پایان نامه هایی که انجام می شوند به چه شیوه ای انجام می شوند (مراحل انجام دادن پایان نامه به چه صورت است) و لذا سعی کنید تا کارها را دقیقاً بر همان اساسی که در دستورالعمل ها وجود دارد برای خودتان ترتیب دهید و بر همین اساس کارها را پیش ببرید. در این رابطه شما نباید هیچ ترتیبی را تغییر دهید و تا جایی که ممکن است سعی کنید ترتیب انجام پایان نامه خود را رعایت نمایید.

6) به منابع مورد استفاده تان اهمیت زیادی بدهید.

یکی از مهم ترین پارامترهایی که شما به هنگام نوشتن پایان نامه باید به آن توجه کنید؛ پارامتر استفاده از منابع می باشد. در پایانامه شما باید تاجایی که امکان دارد از منابع بروز استفاده کنید. در حقیقت منابع و استفاده از آنها یکی از مهم ترین و باارزش ترین ارکان تحقیق می‌باشد.

همچنین شما باید بررسی کنید و ببینید که منابعی که در اختیار دارید (چه منابع آنلاینی و چه منابع آفلاینی) چگونه هستند و سعی نمایید تا به آنها اهمیت زیادی بدهید. شما باید علاوه بر اینکه به انتخاب منابع توجه زیادی بکنید (و باید منابعی را برای خودتان انتخاب کنید که دارای بهترین اطلاعاتی باشند که شما به آنها احتیاج دارید) باید نحوه استفاده درست و رفرنس دهی از این منابع را هم یاد بگیرید.

7) کمک گرفتن از دیگران را فراموش نکنید.

یادتان باشد که انسان موجودی اجتماعی است که از دیگران کمک می گیرد. ما همگی به کمک گرفتن از همدیگر احتیاج داریم. هیچ کس نمی تواند کار نوشتن پایان نامه خود را به صورت تنهایی انجام دهد و لذا اگر شما می خواهید که این کار را به شیوه مناسبی انجام دهید بهتر است که از دیگران کمک بگیرید. بسیاری از افراد هستند که فکر می کنند که در صورتی که از دیگران کمک بگیرند کار اشتباهی انجام داده اند. این در صورتی است که این تصور یک تصور کاملاً غلطی می باشد. شما می توانید سوالات خودتان را در زمینه‌هایی که فکر می‌کنید دیگران می توانند به شما کمک کنند، از آنها بپرسید و از آنها بخواهید تا اطلاعاتشان را در اختیار شما قرار دهند و از این درخواست کردنتان هیچ شرمی نداشته باشید و اطمینان داشته باشید که آنها هم با آغوش باز پذیرای شما خواهند بود و به شما کمک خواهند کرد.

8) سعی کنید در طول انجام پایان نامه همیشه اطلاعات خودتان را به روز شده نگه دارید.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید همیشه اطلاعات خودتان را به روز رسانی شده نگه دارید. ممکن است در طول مدتی که شما درباره موضوع پایان نامه تحقیق می‌کنید، اطلاعات جدیدی در زمینه موضوع شما تولید شده باشد. همچنین ممکن است در طول این مدت مقالات و نوشتارهای جدیدی ایجاد شده باشند و لذا سعی کنید تا اطلاعاتتان را همیشه به روز رسانی کنید. یکی از روش های معمول انجام این کار این است که به وب سایت ها مراجعه کنید و سعی نمایید تا مقالات و یا اطلاعات جدیدی را که در این باره ارائه شده را بخوانید. در صورتی که شما بخواهید از پژوهش های به روز استفاده نکنید مشکلات جدی در تحقیقاتتان ایجاد می شود. به عنوان مثال فرض کنید شما موضوعی را که برای نگارش پایان نامه خود انتخاب کرده اید؛ در صورتی که از اطلاعاتی قدیمی استفاده کنید و به نتیجه هایی برسید؛ ممکن است اطلاعات جدیدی آمده باشد که کاملاً نقض کننده اطلاعات قدیمی پایان نامه شما باشند. در این صورت شما به نتیجه گیری کاملاً غلطی رسیده اید!

9) سعی کنید نسبت به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می گیرد شکاک باشید و برای هرکدام از آنها منابع قانع کننده ای را جستجو کنید.

هنگامی‌که شما می‌خواهید درباره موضوع پایان نامه خود تحقیق کنید نیاز به اطلاعات دارید. یکی از مهم ترین منابعی که می تواند اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهد؛ اینترنت می باشد. شما با استفاده از اینترنت می‌توانید به یک دریای گسترده ای از اطلاعات برسید. شما می توانید در وب سایت های مختلف اینترنتی اطلاعات مختلفی را در هر حوزه پژوهش خود بدست آورید. اما شما به عنوان فردی که می‌خواهد پایان نامه خود را به درستی انجام دهد، باید نسبت به این اطلاعات شکاک باشید! شما باید شک کنید که این اطلاعات از کجا بدست شما رسیده است؟ آیا برای این اطلاعات منبع مشخصی وجود دارد؟ یا اینکه این اطلاعات دارای منبع مناسبی نمی باشند؟ ممکن است وب سایت هایی در اینترنت وجود داشته باشد که در این وب سایت ها اطلاعاتی وجود داشته باشند که دارای منابع مناسبی نباشند. بنابراین شما باید سعی کنید تا برای اطلاعاتی که در اینترنت پیدا می کنید منبع مناسب و معتبر را پیدا کنید تا بتوانید به آن رجوع کنید.

10) از داده ها و اطلاعات آکادمیک استفاده کنید.

این که از چه نوع داده هایی برای نوشتن پایانامه خود استفاده می‌کنید اهمیت زیادی دارد. سعی کنید از داده های آکادمیک و علمی استفاده کنید که برایتان اعتبار داشته باشند. البته این داده ها را بهتر است در مرحله های بعدی کار (که نیاز به داشتن داده هایی دارید که حالت تخصصی تر دارند) مورد بررسی قرار دهید. در این مرحله شما باید داده ها را به شیوه دقیقی مورد بررسی قرار دهید و نباید یک دیدگاه کلی نسبت به انجام کار داشته باشید. در صورتی که در مرحله اول که خیلی نیاز به داشتن داده ندارید؛ بهتر است که از وب سایت های جامعی استفاده کنید. زیرا این وب سایت ها، به شما یک درک و دیدگاه کلی را نسبت به پژوهش می دهند. اما در صورتی که بخواهید کار را به شیوه تخصصی انجام دهید به شما توصیه می شود که حتماً از منابع آکادمیکی استفاده کنید.

11) شیوه ترکیب کردن اطلاعاتی را که از منابع مختلف بدست می آورید را یاد بگیرید.

در صورتی که شما بخواهید در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری خود موفق شوید؛ یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که از داده هایی استفاده کنید که مربوط به منابع مختلف هستند. شما باید این توانایی را داشته باشید که این داده‌ها را با هم ترکیب کنید تا نتیجه مطلوبی را که می‌خواهید بگیرید بدست آورید. این خودش یک مهارت و توانایی بسیار مهمی است که شما باید داشته باشید. شما باید بتوانید داده هایی را که در وب سایت ها و مطالعات صورت گرفته هستند را با هم ترکیب کنید تا به نتیجه مطلوبی بگیرید. درصورتی که این توانایی را نداشته باشید نمی توانید آن گونه که می خواهید نتیجه گیری کنید. از آن جایی که مطالبی که در زمینه های تحقیقاتی شما وجود دارند خیلی گسترده می باشند؛ بنابراین شما معمولاً برای اینکه درباره موضوع مورد نظرتان تحقیق کنید باید از چندین منبع مختلف استفاده کنید؛ لذا سعی نمایید توانایی ترکیب کردن منابع و درآوردن آن چه که میخواهید از آنها را یاد بگیرید.

12) نسبت به مشکلاتی که ممکن است در این مسیر برایتان ایجاد شود انعطاف پذیر باشید.

یکی دیگر از نکته های خیلی مهمی که شما باید در این زمینه درنظر داشته باشید این است که نسبت به مشکلات غیرقابل پیش بینی که ممکن است در طول پروسه انجام تحقیق برایتان اتفاق بیفتید آمادگی لازم را داشته باشید. ممکن است شما در بخش‌هایی از انجام پایان نامه با مشکلاتی جدی برخورد کنید که گذر کردن از این مشکلات برایتان سخت باشد. همیشه راه انجام پایان نامه به صورت یک جاده سرراست نمی باشد و شما ممکن است در برخی از موارد به دیوار برخورد کنید.

ممکن است شما هنگامی که نوشتن پایان نامه را انجام می دهید به دنبال منابعی در رابطه با آن باشید ولی بعد از بررسی به این نتیجه برسید که در این زمینه منابع کمی وجود دارد! و یا ممکن است به هنگام انجام پایان نامه خود به این نتیجه برسید که اصلاً منبعی در این رابطه وجود ندارد! در چنین مواردی نباید دلسرد شوید. باید به راه خودتان ادامه دهید و با دقت بیشتری اینترنت و... را بررسی کنید و بدانید که بدون شک اطلاعاتی را که می خواهید پیدا خواهید کرد!



تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1399برچسب:, | 13:59 | نويسنده : مسعود |